strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Urząd:
Budowa (modernizacja) placów zabaw na terenie Gminy i Miasta Odolanów

Odolanów, dnia 25.07.2012 r.

 

WRG-271.17.2012

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

NA UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

o wartości nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11  ust.8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

„Budowa (modernizacja)placów zabaw na terenie Gminy i Miasta Odolanów „.

 

I. Zamawiający:

     Gmina i Miasto Odolanów, ul. Rynek 1, 63-430 Odolanów,

      woj. wielkopolskie tel. (62) 733-15-81 fax. (62) 733-38-92.

e-mail: sekretariat@odolanow.pl

strona internetowa: http://www.odolanow.pl

NIP: 622 27 31 888

 

II. Przedmiot zamówienia.

II.1.Określenie przedmiotu zamówienia.

II.1.1.Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego

 

         Budowa (modernizacja) placu zabaw w Odolanowie:

         - Park Natury przy ul. Bartosza.
         - Plac przy ul. Sowińskiego.

 

II.1.2.Rodzaj zamówienia-roboty budowlane.

II.1.3.Określenie przedmiotu zamówienia.

        

1. Plac zabaw w Parku Natury przy ul. Bartosza w Odolanowie.

 

Wyposażenie placu zabaw w następujące urządzenia:

1.      Interaktywny plac do zabawy integracyjnej młodzieży i dorosłych – zasilany niezależnie solarem i wykonany z rur metalowych i wkopany w ziemię

2.      Piramida zestaw sprawnościowo - gimnastyczny wykonana z drewna i zamontowany na kotwach stalowych

3.      Huśtawka wahadłowa wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na kotwach stalowych – łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej

4.      Huśtawka wagowa Koniki – wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na belce metalowej malowanej proszkowo i wkopanej w ziemię

5.      Piaskownica 6 boczna – wykonana z drewna bezrdzeniowego – wolnostojąca

6.      Kółko i krzyżyk – wykonanie z drewna bezrdzeniowego montaż na kotwach stalowych

7.      Sprężynowiec samolocik wykonać ze sklejki wodoodpornej/HDPE – wkopany w ziemię/fundament betonowy

8.      Sprężynowiec żyrafa klementynka wykonana z HDPE wkopany w ziemię/fundament betonowy

 

2. Plac zabaw ul. Sowińskiego w Odolanowie

 

Wyposażenie placu zabaw w następujące urządzenia

1.      Zestaw sprawnościowy ze zjeżdżalnią (typu Bąk) wykonany z drewna bezrdzeniowego zamontowany na kotwach stalowych

2.      Huśtawka wahadłowa wykonana z drewna bezrdzeniowego zamontowana na kotwach stalowych – łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej

3.      Huśtawka wagowa (typu Koniki) wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na belce metalowej malowanej proszkowo i wkopanej w ziemię

4.      Plac zabaw wyposażyć w tablicę z regulaminem placu zabaw

3. Atesty i deklaracje zgodności:

Wszystkie elementy wyposażenia placu zabaw muszą posiadać odpowiednie certyfikaty, atesty i deklaracje zgodności oraz instrukcje bezpieczeństwa ich użytkowania.

 

4. Elementy wyposażenia:

Urządzenia powinny być wykonane z materiałów o konstrukcji z drewna bezrdzeniowego, umożliwiających długoletnie użytkowanie oraz wysoką odporność na zniszczenia i warunki atmosferyczne, montowane na kotwach stalowych, ocynkowanych.

5. Charakterystyka techniczna:

1.      Elementy drewniane impregnowane ciśnieniowo, powlekane wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią i bakteriami.

2.      System połączeń – siodłowe, ciesielskie, prostopadłe do osi zacięcia o promieniu równym połowie średnicy belki – dające dużą powierzchnia styku i obniżające naprężenia dociskowe. Połączenie wyklucza powstawanie niedozwolonych szczelin, zakleszczeń oraz zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem.

3.      Połączenia belek – śruba wkręcona w pręt z nagwintowanym otworem spełniającym rolę nakrętki

4.      Słupy nośne i belki poziome zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm

5.      Kotwy zabezpieczone przed korozją poprzez cynkowanie .

6.      Elementy metalowe – zawiesia huśtawek i łańcuchy wykonane ze stali nierdzewnej, pozostałe elementy metalowe malowane proszkowo lub ocynkowane.

7.      Ślizg zjeżdżalni wykonane z blachy nierdzewnej.

8.      Elementy płytowe urządzeń wykonane z tworzywa HPL, HDPE, ABS.

9.      Przeplotnie wykonane z liny polipropylenowej z rdzeniem stalowym, kształtki łączące z aluminium i/lub plastiku.  

6. Gwarancja:

Wykonane place zabaw winny zostać objęty przez Wykonawcę pełną gwarancją na urządzenia montowane na tym placu oraz zabezpieczone serwisem, konserwacją i naprawami gwarancyjnymi z możliwością wykorzystania miejscowych firm.

 Zakres umowy obejmuje:

 

   1/Realizację 2 placów zabaw.

   2/Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót.

   3/Opracowanie i przekazanie zamawiającemu niezbędnych dokumentów

        odbiorowych .

       .

 

II.1.4.     Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV)

             45112723-0 ;

 

III. Tryb udzielenia zamówienia –Przetarg nieograniczony.

        .

IV. Termin  wykonania zamówienia: 

Plac zabaw w Parku Natury przy ul. Bartosza w Odolanowie

       - rozpoczęcie od dnia podpisania umowy

       -zakończenie robót  -15.09. 2012r.

Plac zabaw przy ul. Sowińskiego w Odolanowie

- rozpoczęcie - od dnia podpisania umowy

- zakończenie – 15.09. 2012r.

 

V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny

    tych warunków.

   V.1.Wiedza i doświadczenie.                

          Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.

    Warunek zostanie spełniony ,jeżeli Wykonawca wykaże ,że w ciągu ostatnich

    pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia

    działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki

    budowlanej i prawidłowo ukończył budowę co najmniej 3 placów zabaw

    o powierzchni 300m² każdy

 

   V.2.Osoby zdolne do wykonania zamówienia.

          Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.

     Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże ,że dysponuje osobą

     Która zapewni kierowanie budową tj. posiadającą uprawnienia

     budowlane branży  konstrukcyjno-budowlanej, będącą członkiem Okręgowej

     Izby Inżynierów budownictwa.    

  V.3.Sytuacja ekonomiczna i finansowa.

          Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.

     Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże ,że jest ubezpieczony

     od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie

     działalności na kwotę minimum 50.000,00 zł.

 V.4.Informacja o dokumentach lub oświadczeniach, jakie mają

         dostarczyć Wykonawcy w celu     potwierdzenia spełniania warunków

          udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania

          na podstawie art.22 ust.1 ustawy PZP.

V.4.1.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa

         w art. 22 ust. 1 PZP, należy złożyć następujące dokumenty:

          -oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przetargowym

            (pełnomocnictwo jeśli dotyczy),

    -wykaz robót opisanych w punkcie V.1 z podaniem nazwy inwestorów,

      terminów realizacji  i wartości robót,

     -potwierdzenia (referencje) inwestorów robót wymienionych w wykazie

     o należytym wykonaniu robót.

    -informacja o osobach wyznaczonych  do kierowania robotami

     z podaniem ;imienia, nazwiska ,adresu zamieszkania ,stanowiska

     zajmowanego u Wykonawcy-podstawą dysponowania osobami

    -oświadczenie o posiadaniu przez osobę (osoby) wyznaczone do kierowania

      robotami wymaganych  przepisami uprawnień,

          -kopia opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej

           w zakresie prowadzonej działalności , a w przypadku jej braku ,kopia innego

           dokumentu, potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od

           odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej

          z przedmiotem zamówienia z załączoną kopią dowodu opłaty składki

V.4.2.Inne dokumenty.

           -zobowiązanie innych podmiotów na oddanie do dyspozycji Wykonawcy

           niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia

           (jeśli dotyczy)

             -wykaz robót zlecanych podwykonawcom (jeśli dotyczy)

             -zaakceptowany projekt umowy na realizację.

 

 V.4.3.W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie

            art.24.ust.1 ustawy należy przedłożyć:

1)     oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2)     aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają

     wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem

      terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenia w

      zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

  V.4.4.Dokumenty podmiotów zagranicznych.

            Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium

            Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

           1.Dokument wystawiony w kraju ,w którym ma siedzibę lub miejsce

               zamieszkania, potwierdzający, że :

               a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie

                   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

                 b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

                   wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu

                   składania ofert.

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tych podmiotów w zakresie określonym dla wykonawcy w p-cie III.4.2.ogłoszenia o przetargu.

 

    V.5.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie

           dokonana według formuły „spełnia-nie spełnia” na podstawie oświadczeń

           i informacji zawartych w   złożonych dokumentach.

VI. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami.

     Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami

      w zakresie spraw techniczno – merytorycznych – Agnieszka Karwik –

      Naczelnik  Wydziału Rozwoju Gminy i w sprawach dotyczących  procedury

       zamówień publicznych jest Maria Jany inspektor Urzędu Gminy i Miasta

      Odolanów,   tel.  62 733 15 81,

      e-mail:sekretariat@odolanow.pl w godz.7.00-15.00.

VII. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.

        Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający

        i Wykonawcy przekazują pisemnie. Dopuszcza się przekazywanie w/w

        dokumentów faksem z tym, że każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie

        potwierdza na piśmie  fakt ich otrzymania.

        W przypadku braku pisemnego potwierdzenia przez Wykonawcę otrzymania

        dokumentu, Zamawiający za dowód przekazania będzie uznawał wydruk

        raportu nadania faksu.

 

VIII. Wadium.

1.      Zamawiający nie wymaga od wykonawców biorących udział w postępowaniu

 wniesienia  wadium.

           

IX. Opis sposobu przygotowania oferty i dokumentów składanych  wraz                   ofertą.

    IX.1.Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

    IX.2.Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) upoważnione do

              reprezentowania Wykonawcy Jeżeli z dokumentu określającego status

              prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania

              Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób - oferta musi być

              podpisana przez wszystkie te osoby.

    IX3.Upoważnienie osób podpisujących ofertę. Do jej podpisania musi

             bezpośrednio wynikać z dokumentów składanych wraz z ofertą. Oznacza

             to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu

             stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. odpisu z właściwego

            rejestru) to wraz z ofertą należy złożyć oryginał lub poświadczoną

            notarialnie za zgodność z oryginałem kopię - stosownego pełnomocnictwa.

   I X.4.Wzór formularza oferty i oświadczeń stanowiących załączniki do

            niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione i złożone przez Wykonawcę 

            w formie określonej w niniejszej SIWZ.

   IX .5.Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu.   

   IX.5.1.Wypełnienia we wzorach oświadczeń stanowiących załączniki do

                niniejszej SIWZ mogą być dokonane komputerowo, maszynowo

               lub ręcznie.

      IX.5.2.Całość (oferta i dokumenty składane wraz z ofertą) powinna być złożona

                 w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie – arkusze

                  (kartki) powinny być zszyte, lub trwale połączone w jedną całość.

       IX.6.Opakowanie i oznakowanie ofert :

        Ofertę należy złożyć w zamkniętym nieprzejrzystym opakowaniu

        w siedzibie zamawiającego, pok. nr 14 /sekretariat/ stosując kopertę

        zewnętrzną

      

       IX.6.1.Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana:

                   Gmina i Miasto Odolanów, ul. Rynek 1,

                   63-430 Odolanów i oznaczona napisem:

                 „Oferta przetargowa : Budowa (modernizacja)placów zabaw na

                   terenie  Odolanów”, oraz powinna być opatrzona

                   nazwą i adresem Wykonawcy /pieczątka/.

    

      IX.7 Zawartość oferty oraz dokumentów i oświadczeń składanych

                 wraz  z ofertą.

         IX.7.1.Oferta powinna zawierać:

         IX.7.1.1. Formularz Oferty,  załącznik nr 1 do  SIWZ ,

         IX.7.1.2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału

                        w postępowaniu,  (załącznik nr 2 do  SIWZ),

          IX.7.1.3.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia  

                         (załącznik nr 3 do  SIWZ),

          IX.7.1.4.Wykaz wykonanych robót budowlanych, (załącznik nr 4 do SIWZ),

          IX.7.1.5. Wykaz podwykonawców, (załącznik nr 5 do SIWZ.jeśli dotyczy)

          IX.7.1.6.Zobowiazanie innych podmiotów  do udostępnienia Wykonawcy

                 swoich zasobów do realizacji zamówienia (zał.nr 6 jeśli dotyczy)

          IX.7.1.7.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,

                        (załącznik  nr 7 do  SIWZ)

          IX.7.1.8. Podpisany projekt umowy (załącznik nr 8 do SIWZ)

          IX.7.1.8.Oświadczenie o posiadaniu przez osoby wyznaczone do kierowania

                        robotami wymaganych przepisami uprawnień (zał.nr 9 do SIWZ)

          IX.7.1.9.Pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotu  (jeśli dotyczy)

          IX.7.1.10.Pozostałe dokumenty wymienione w rozdz. V.4. SIWZ.

                         (zaznaczone kursywą).

 

Uwaga: Prosimy nie dołączać do ofert dokumentów i materiałów  innych niż

             wymagane w niniejszej SIWZ.

 

X. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów

      o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

     Oświadczenie o zastrzeżeniu informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa

(w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji) Wykonawca zawiera w formularzu ofertowym.

Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.

XI. Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia.

1.      Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ. Poza tym Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika  reprezentującego ich w  postępowaniu  oraz do zawarcia umowy. Pożądane jest, by pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

2.      Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie, przedkładają Zamawiającemu stosowne porozumienie zawarte pomiędzy swoimi podmiotami w sytuacji ,kiedy ich oferta zostanie wybrana.

Porozumienie winno zostać przedłożone przed zawarciem umowy i zawierać, co najmniej:

1)     cel gospodarczy porozumienia,

2)     wskazanie stron porozumienia,

3)     termin jego obowiązywania uwzględniający czas wykonywania niniejszego zamówienia.

XII. Zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

     1.Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenie należytego wykonania

        umowy.

      

XIII. Waluta w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego.

Wszystkie rozliczenia związane z niniejszym zamówieniem prowadzone będą w walucie polskiej (PLN)

XIV. Wyjaśnianie i zmiany w treści SIWZ

1.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.

   Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, pod warunkiem, że

   wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do

   końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

2.Zamawiający jednocześnie przekaże treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom,

   którym przekazał SIWZ. Treść wyjaśnień opublikuje również na swojej stronie

   internetowej bez  ujawnienia źródła zapytania.

3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu

   składania ofert zmienić treść niniejszej SIWZ. Dokonaną zmianę SIWZ przekazuje

   niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, oraz zamieszcza

   na swojej stronie internetowej.

4.Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia

   o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofercie,

  Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców

   którym przekazano SIWZ oraz na swojej stronie internetowej.

 

XV.    Informacje o terminie, miejscu składania i otwarcia ofert .

     1.Składanie i otwarcie ofert:

Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. Urzędzie Gminy i Miasta Odolanów ul. Rynek 1, 63-430 Odolanów pok. nr:14 /sekretariat/.

·         Termin składania ofert: 14.08.2012r. 08:30

·         Termin otwarcia ofert: 14.08.2012r. o godz.09:00 siedziba Zamawiającego w Sali narad.

Każdy Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę

Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcy bez otwierania

niezwłocznie

    2.Tryb otwarcia ofert:

  Otwarcie ofert jest jawne.

 Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

         3.W czasie otwarcia ofert zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę (firmę)

            oraz adres (siedzibę) wykonawcy, którego oferta jest otwierana, ilość

            opakowań jakie zawiera dana oferta, a także informacje dotyczące ceny

            oferty, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności zawartych

           w ofercie.

         4.Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert,

           Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej

XVI. Termin związania ofertą

       Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu

       związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

      Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć

      termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na

      3 dni przed upływem terminu związania ofertą , zwrócić się do Wykonawców

      o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy

      jednak niż 60 dni.

XVII. Kryteria oceny ofert.

      1.Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:

         1)zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego

            z niniejszego postępowania; 

    2)nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.

       2.Przy wyborze ofert zamawiający będzie się kierował jednym kryterium, ceną

       3.Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, której  cena   będzie najniższa.

       4.Oferty będą oceniane w/g wzoru:

 

                           Wp =    Cn  :  Co   x  100%      gdzie,

            Wp – wartość punktowa oferty,

            Cn  - Cena najniższej oferty,

            Co  - Cena ocenianej oferty.

 

5.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada

   wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszej SIWZ w ustawie

   PZP, a także przepisach wykonawczych do ustawy oraz zawiera najniższą

   cenę (otrzyma największa ilość punktów wg wyżej podanego wzoru).

XVIII.Opis sposobu obliczenia ceny.

1.Ceną oferty jest cena (brutto) wymieniona w formularzu ofertowym.

   Cena powinna być podana  na załączonym formularzu oferty, jako

   ryczałtowa kwota.

     Cena powinna obejmować :

1.     Cenę  za wykonanie placu zabaw przy ul. Bartosza w Odolanowie

2.     Cenę  za wykonanie placu zabaw przy ul. Sowińskiego w Odolanowie

3.     Łączną cenę  za wykonanie 2 placów zabaw

   Cenę należy podać w złotych polskich (PLN) określając cenę netto ,cenę brutto

   i podatek VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

2.Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego

   przedmiotu zamówienia i nie podlega zmianom w okresie realizacji umowy. Ustawa

  z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16 poz. 96 z  późn.

  zm) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:

   „§1.Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie

        nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia

       umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac

   §2.Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć,

      wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może

      podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.”.

 

3.Obliczając cenę oferty Wykonawca winien uwzględnić:

1) wszystkie niezbędne nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony

    w umowie, t.j. prawidłowe , zgodne z wymaganiami technicznymi

    i   przepisami wykonanie robót, gwarantujące ich właściwą jakość

    i prawidłowość funkcjonowania wybudowanego obiektu po jego odbiorze

2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług

    konsumpcyjnych do końca realizacji przedmiotu zamówienia,

3) ryczałtową formę wynagrodzenia, a więc i ryzyko takiej formy,

4)wykonanie wszelkich czynności prawnych i rzeczowych związanych

    z wykonaniem zamówienia,

5)wykonanie robót budowlanych z uwzględnieniem wszelkich

   towarzyszących temu procesowi kosztów,

6)wykonanie zobowiązań wynikających z umowy stanowiącej integralną

   część SIWZ.

  4.Podana w ofercie cena musi być wyrażona liczbą, z dokładnością do dwóch

     miejsc po przecinku i powinna zawierać cenę w złotych polskich z podatkiem

    od towarów i usług VAT.

Zastosowanie innej stawki podatku od towarów i usług, aniżeli ta która wynika z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) nie będzie zakwalifikowane jako oczywista omyłka w tekście oferty – nie jest bowiem oczywistą omyłką wadliwe zastosowanie przepisu obowiązującego prawa

4Pożądane jest, aby wykonawca zapoznał się z miejscem budowy warunków celu osobistej oceny  warunków wykonania  robót będących przedmiotem postępowania oraz uzyskania od Zamawiającego dodatkowych informacji przydatnych do przygotowania oferty. Koszty lustracji miejsca budowy ponosi Wykonawca.

5.Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego

   skalkulowania ceny lub pominięcia jakichkolwiek elementów niezbędnych do

   wykonania zadania. Skutki finansowe jakichkolwiek błędów w kalkulacji

   obciążają wykonawcę zamówienia – musi on przewidzieć

   wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.

6.Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone

   zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik SIWZ.

7.Zamawiający poprawi omyłki stosownie do treści art. 87 ust. 2 ustawy PZP.

XIX. Wykluczenie Wykonawcy.

1.      Zamawiający wykluczy Wykonawców z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w stosownie do treści art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP.

2.      Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

XX. Odrzucenie oferty

        Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1

        ustawy PZP. 

 

XXI. Informacje dotyczące formalności związanych z umową  w sprawie    niniejszego zamówienia.

1.O wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni w trybie

   okreslonym w art. 92 ustawy PZP.

2.Zgodnie z art. 139 ustawy PZP umowa w sprawie niniejszego zamówienia:

1)     zostanie zawarta w formie pisemnej na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ;

2)     do umowy mają   zastosowanie przepisy ustawy PZP (wraz z przepisami wykonawczymi) kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej i  postanowienia niniejszej SIWZ

3)     jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;

4)     zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;

5)     jest zawarta na okres wskazany w rozdz. IV niniejszej SIWZ;

6)     podlega unieważnieniu:

a)     jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 ust. 1 ustawy PZP,

b)     w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ.

  3.Wykonawca może powierzyć, zgodnie z ofertą Wykonawcy, wykonanie części

     robót podwykonawcom .Warunki związane z zatrudnieniem podwykonawców

    opisane są   w  § 10 projektu mowy (zał.nr 8.)

4. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy oraz określenie warunków

   zmian:

   Zmianie mogą ulec:

   1/Termin zakończenia realizacji robót wynikający z:

           -przestojów i opóźnień leżących po stronie zamawiającego,

           -nagłych zdarzeń losowych mających wpływ na realizację robót,

           -złych  warunków atmosferycznych ,występujących przez okres

            uniemożliwiający  terminową realizację,

           -wystąpienia okoliczności, których strony ,mimo dołożenia należytej

            staranności nie były w stanie przewidzieć.

  2/Forma wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w stosunku do

    wybranego  przez Wykonawcę w ofercie

  3/Inne postanowienia umowy w przypadku:

             -konieczności wprowadzenia zmian w technologii wykonania robót,

             -zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego,

             -zmiany osoby odpowiedzialnej za realizację robót-kierownika budowy

               lub robót.

 

 

XXII. Unieważnienie postępowania

1.      Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia w sytuacjach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy PZP. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:

a)     ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku unieważnienia postepowania przed upływem terminu skladania ofert

b)     złożyli oferty – w przypadku uniewaznienia postępowania po upływie terminu składania ofert

      Zamawiający w każdym przypadku poda uzasadnienie faktyczne i prawne

      unieważnienia.

 

XXIII. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

XXIV. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

 

XXV. Zamówienia uzupełniające.

         Zamawiający  przewiduje w okresie 3 lat od podpisania umowy możliwość

         udzielenia zamówień uzupełniających.

          Przedmiotem robót uzupełniających mogą być  roboty występujące na

           zadaniu podstawowym  o wartości nie większej niż 50% wartości

           zamówienia podstawowego.

 

XXVI. Środki ochrony prawnej

Tym wykonawcom, a także innym podmiotom, które mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniosły lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów określonych w ustawie z dnia

29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych, przepisów wykonawczych do ustawy oraz postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki odwoławcze:

 

·         odwołanie -w zakresie określonym art.180 ust 2  ustawy PZP.

1/Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie:

   -5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego ,stanowiącej

     podstawę do jego wniesienia, jeżeli  zostały przesłane w sposób określony

      w art.27 ust.2 ustawy PZP

   -10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego,

     stanowiącej podstawę do jego wniesienia, jeżeli  zostały przesłane  w inny

    sposób.

2/Wnoszący odwołanie przekazuje   kopię odwołania Zamawiającemu w taki

    sposób, by Zamawiający zapoznał się z jego treścią przed upływem terminu

    na wniesienie odwołania.

 

XXVII. Postanowienia końcowe

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych  oraz przepisy kodeksu cywilnego.

 

                                                                           Zatwierdzam 

 

 

Wykaz załączników:

-formularz ofertowy (zał.nr 1),

-oświadczenie art.22 ust.1  (zał.nr 2),

-oświadczenie o braku podstaw

  do wykluczenia (zał.nr 3),

-wykaz wykonanych robót budowl.(zał.nr4)

-wykaz podwykonawców(zał.nr 5)                                                       

-zobowiązanie innych podmiotów (zał.nr 6)

-Wykaz osób, przewidzianych do

  realizacji zamówienia (zał.nr 7).

-projekt umowy (zał.nr 8).

-oświadczenie o posiadaniu uprawnień (zał.nr 9)

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

 
informacje udostępnił:Adam Budzik
data udostępnienia: 2012-08-02 07:22:31
ostatnia modyfikacja: Adam Budzik 2012-08-02 07:22:31 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 148077