„Budowa (modernizacja)placów zabaw na terenie Gminy i Miasta Odolanów „.
I. Zamawiający:
Gmina i Miasto Odolanów, ul. Rynek 1, 63-430 Odolanów,
woj. wielkopolskie tel. (62) 733-15-81 fax. (62) 733-38-92.
e-mail: sekretariat@odolanow.pl
strona internetowa: http://www.odolanow.pl
NIP: 622 27 31 888
II. Przedmiot zamówienia.
II.1.Określenie przedmiotu zamówienia.
II.1.1.Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego
Budowa (modernizacja) placu zabaw w Odolanowie:
- Park Natury przy ul. Bartosza. - Plac przy ul. Sowińskiego.
II.1.2.Rodzaj zamówienia-roboty budowlane.
II.1.3.Określenie przedmiotu zamówienia.
1. Plac zabaw w Parku Natury przy ul. Bartosza w Odolanowie.
Wyposażenie placu zabaw w następujące urządzenia:
1. Interaktywny plac do zabawy integracyjnej młodzieży i dorosłych – zasilany niezależnie solarem i wykonany z rur metalowych i wkopany w ziemię
2. Piramida zestaw sprawnościowo - gimnastyczny wykonana z drewna i zamontowany na kotwach stalowych
3. Huśtawka wahadłowa wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na kotwach stalowych – łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej
4. Huśtawka wagowa Koniki – wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na belce metalowej malowanej proszkowo i wkopanej w ziemię
5. Piaskownica 6 boczna – wykonana z drewna bezrdzeniowego – wolnostojąca
6. Kółko i krzyżyk – wykonanie z drewna bezrdzeniowego montaż na kotwach stalowych
7. Sprężynowiec samolocik wykonać ze sklejki wodoodpornej/HDPE – wkopany w ziemię/fundament betonowy
8. Sprężynowiec żyrafa klementynka wykonana z HDPE wkopany w ziemię/fundament betonowy
2. Plac zabaw ul. Sowińskiego w Odolanowie
Wyposażenie placu zabaw w następujące urządzenia
1. Zestaw sprawnościowy ze zjeżdżalnią (typu Bąk) wykonany z drewna bezrdzeniowego zamontowany na kotwach stalowych
2. Huśtawka wahadłowa wykonana z drewna bezrdzeniowego zamontowana na kotwach stalowych – łańcuchy i zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej
3. Huśtawka wagowa (typu Koniki) wykonana z drewna bezrdzeniowego montowana na belce metalowej malowanej proszkowo i wkopanej w ziemię
4. Plac zabaw wyposażyć w tablicę z regulaminem placu zabaw
3. Atesty i deklaracje zgodności:
Wszystkie elementy wyposażenia placu zabaw muszą posiadać odpowiednie certyfikaty, atesty i deklaracje zgodności oraz instrukcje bezpieczeństwa ich użytkowania.
4. Elementy wyposażenia:
Urządzenia powinny być wykonane z materiałów o konstrukcji z drewna bezrdzeniowego, umożliwiających długoletnie użytkowanie oraz wysoką odporność na zniszczenia i warunki atmosferyczne, montowane na kotwach stalowych, ocynkowanych.
5. Charakterystyka techniczna:
1. Elementy drewniane impregnowane ciśnieniowo, powlekane wielowarstwowo preparatami chroniącymi przed pękaniem, zwietrzeniem, pleśnią i bakteriami.
2. System połączeń – siodłowe, ciesielskie, prostopadłe do osi zacięcia o promieniu równym połowie średnicy belki – dające dużą powierzchnia styku i obniżające naprężenia dociskowe. Połączenie wyklucza powstawanie niedozwolonych szczelin, zakleszczeń oraz zabezpieczające przed obrotem wokół własnej osi i rozchwianiem.
3. Połączenia belek – śruba wkręcona w pręt z nagwintowanym otworem spełniającym rolę nakrętki
4. Słupy nośne i belki poziome zakończone zaokrągleniem o promieniu 50 mm
5. Kotwy zabezpieczone przed korozją poprzez cynkowanie .
6. Elementy metalowe – zawiesia huśtawek i łańcuchy wykonane ze stali nierdzewnej, pozostałe elementy metalowe malowane proszkowo lub ocynkowane.
7. Ślizg zjeżdżalni wykonane z blachy nierdzewnej.
8. Elementy płytowe urządzeń wykonane z tworzywa HPL, HDPE, ABS.
9. Przeplotnie wykonane z liny polipropylenowej z rdzeniem stalowym, kształtki łączące z aluminium i/lub plastiku.
6. Gwarancja:
Wykonane place zabaw winny zostać objęty przez Wykonawcę pełną gwarancją na urządzenia montowane na tym placu oraz zabezpieczone serwisem, konserwacją i naprawami gwarancyjnymi z możliwością wykorzystania miejscowych firm.
Zakres umowy obejmuje:
1/Realizację 2 placów zabaw.
2/Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót.
3/Opracowanie i przekazanie zamawiającemu niezbędnych dokumentów
odbiorowych .
.
II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV)
45112723-0 ;
III. Tryb udzielenia zamówienia –Przetarg nieograniczony.
.
IV. Termin wykonania zamówienia:
Plac zabaw w Parku Natury przy ul. Bartosza w Odolanowie
- rozpoczęcie od dnia podpisania umowy
-zakończenie robót -15.09. 2012r.
Plac zabaw przy ul. Sowińskiego w Odolanowie
- rozpoczęcie - od dnia podpisania umowy
- zakończenie – 15.09. 2012r.
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
tych warunków.
V.1.Wiedza i doświadczenie.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.
Warunek zostanie spełniony ,jeżeli Wykonawca wykaże ,że w ciągu ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończył budowę co najmniej 3 placów zabaw
o powierzchni 300m² każdy
V.2.Osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże ,że dysponuje osobą
Która zapewni kierowanie budową tj. posiadającą uprawnienia
budowlane branży konstrukcyjno-budowlanej, będącą członkiem Okręgowej
Izby Inżynierów budownictwa.
V.3.Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Opis sposobu oceny spełniania tego warunku.
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże ,że jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie
działalności na kwotę minimum 50.000,00 zł.
V.4.Informacja o dokumentach lub oświadczeniach, jakie mają
dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania
na podstawie art.22 ust.1 ustawy PZP.
V.4.1.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 PZP, należy złożyć następujące dokumenty:
-oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przetargowym
(pełnomocnictwo jeśli dotyczy),
-wykaz robót opisanych w punkcie V.1 z podaniem nazwy inwestorów,
terminów realizacji i wartości robót,
-potwierdzenia (referencje) inwestorów robót wymienionych w wykazie
o należytym wykonaniu robót.
-informacja o osobach wyznaczonych do kierowania robotami
z podaniem ;imienia, nazwiska ,adresu zamieszkania ,stanowiska
zajmowanego u Wykonawcy-podstawą dysponowania osobami
-oświadczenie o posiadaniu przez osobę (osoby) wyznaczone do kierowania
robotami wymaganych przepisami uprawnień,
-kopia opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności , a w przypadku jej braku ,kopia innego
dokumentu, potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia z załączoną kopią dowodu opłaty składki
V.4.2.Inne dokumenty.
-zobowiązanie innych podmiotów na oddanie do dyspozycji Wykonawcy
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia
(jeśli dotyczy)
-wykaz robót zlecanych podwykonawcom (jeśli dotyczy)
-zaakceptowany projekt umowy na realizację.
V.4.3.W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie
art.24.ust.1 ustawy należy przedłożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenia w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
V.4.4.Dokumenty podmiotów zagranicznych.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
1.Dokument wystawiony w kraju ,w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzający, że :
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tych podmiotów w zakresie określonym dla wykonawcy w p-cie III.4.2.ogłoszenia o przetargu.
V.5.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie
dokonana według formuły „spełnia-nie spełnia” na podstawie oświadczeń
i informacji zawartych w złożonych dokumentach.
VI. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami.
Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami
w zakresie spraw techniczno – merytorycznych – Agnieszka Karwik –
Naczelnik Wydziału Rozwoju Gminy i w sprawach dotyczących procedury
zamówień publicznych jest Maria Jany inspektor Urzędu Gminy i Miasta
Odolanów, tel. 62 733 15 81,
e-mail:sekretariat@odolanow.pl w godz.7.00-15.00.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują pisemnie. Dopuszcza się przekazywanie w/w
dokumentów faksem z tym, że każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdza na piśmie fakt ich otrzymania.
W przypadku braku pisemnego potwierdzenia przez Wykonawcę otrzymania
dokumentu, Zamawiający za dowód przekazania będzie uznawał wydruk
raportu nadania faksu.
VIII. Wadium.
1. Zamawiający nie wymaga od wykonawców biorących udział w postępowaniu
wniesienia wadium.
IX.1.Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
IX.2.Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy Jeżeli z dokumentu określającego status
prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania
Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób - oferta musi być
podpisana przez wszystkie te osoby.
IX3.Upoważnienie osób podpisujących ofertę. Do jej podpisania musi
bezpośrednio wynikać z dokumentów składanych wraz z ofertą. Oznacza
to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu
stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. odpisu z właściwego
rejestru) to wraz z ofertą należy złożyć oryginał lub poświadczoną
notarialnie za zgodność z oryginałem kopię - stosownego pełnomocnictwa.
I X.4.Wzór formularza oferty i oświadczeń stanowiących załączniki do
niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione i złożone przez Wykonawcę
w formie określonej w niniejszej SIWZ.
IX .5.Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu.
IX.5.1.Wypełnienia we wzorach oświadczeń stanowiących załączniki do
niniejszej SIWZ mogą być dokonane komputerowo, maszynowo
lub ręcznie.
IX.5.2.Całość (oferta i dokumenty składane wraz z ofertą) powinna być złożona
w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie – arkusze
(kartki) powinny być zszyte, lub trwale połączone w jedną całość.
IX.6.Opakowanie i oznakowanie ofert :
Ofertę należy złożyć w zamkniętym nieprzejrzystym opakowaniu
w siedzibie zamawiającego, pok. nr 14 /sekretariat/ stosując kopertę
zewnętrzną
IX.6.1.Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana:
Gmina i Miasto Odolanów, ul. Rynek 1,
63-430 Odolanów i oznaczona napisem:
„Oferta przetargowa : Budowa (modernizacja)placów zabaw na
terenie Odolanów”, oraz powinna być opatrzona
nazwą i adresem Wykonawcy /pieczątka/.
IX.7 Zawartość oferty oraz dokumentów i oświadczeń składanych
wraz z ofertą.
IX.7.1.Oferta powinna zawierać:
IX.7.1.1. Formularz Oferty, załącznik nr 1 do SIWZ ,
IX.7.1.2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, (załącznik nr 2 do SIWZ),
IX.7.1.3.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
(załącznik nr 3 do SIWZ),
IX.7.1.4.Wykaz wykonanych robót budowlanych, (załącznik nr 4 do SIWZ),
IX.7.1.5. Wykaz podwykonawców, (załącznik nr 5 do SIWZ.jeśli dotyczy)
IX.7.1.6.Zobowiazanie innych podmiotów do udostępnienia Wykonawcy
swoich zasobów do realizacji zamówienia (zał.nr 6 jeśli dotyczy)
IX.7.1.7.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
(załącznik nr 7 do SIWZ)
IX.7.1.8. Podpisany projekt umowy (załącznik nr 8 do SIWZ)
IX.7.1.8.Oświadczenie o posiadaniu przez osoby wyznaczone do kierowania
robotami wymaganych przepisami uprawnień (zał.nr 9 do SIWZ)
IX.7.1.9.Pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotu (jeśli dotyczy)
IX.7.1.10.Pozostałe dokumenty wymienione w rozdz. V.4. SIWZ.
(zaznaczone kursywą).
Uwaga: Prosimy nie dołączać do ofert dokumentów i materiałów innych niż
wymagane w niniejszej SIWZ.
X. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Oświadczenie o zastrzeżeniu informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
(w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji) Wykonawca zawiera w formularzu ofertowym.
Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w SIWZ. Poza tym Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika reprezentującego ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy. Pożądane jest, by pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie, przedkładają Zamawiającemu stosowne porozumienie zawarte pomiędzy swoimi podmiotami w sytuacji ,kiedy ich oferta zostanie wybrana.
Porozumienie winno zostać przedłożone przed zawarciem umowy i zawierać, co najmniej:
1) cel gospodarczy porozumienia,
2) wskazanie stron porozumienia,
3) termin jego obowiązywania uwzględniający czas wykonywania niniejszego zamówienia.
1.Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenie należytego wykonania
umowy.
XIII. Waluta w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego.
Wszystkie rozliczenia związane z niniejszym zamówieniem prowadzone będą w walucie polskiej (PLN)
1.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, pod warunkiem, że
wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do
końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
2.Zamawiający jednocześnie przekaże treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom,
którym przekazał SIWZ. Treść wyjaśnień opublikuje również na swojej stronie
internetowej bez ujawnienia źródła zapytania.
3. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu
składania ofert zmienić treść niniejszej SIWZ. Dokonaną zmianę SIWZ przekazuje
niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, oraz zamieszcza
na swojej stronie internetowej.
4.Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia
o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofercie,
Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców
którym przekazano SIWZ oraz na swojej stronie internetowej.
XV. Informacje o terminie, miejscu składania i otwarcia ofert .
1.Składanie i otwarcie ofert:
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. Urzędzie Gminy i Miasta Odolanów ul. Rynek 1, 63-430 Odolanów pok. nr:14 /sekretariat/.
· Termin składania ofert: 14.08.2012r. 08:30
· Termin otwarcia ofert: 14.08.2012r. o godz.09:00 siedziba Zamawiającego w Sali narad.
Każdy Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę
Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcy bez otwierania
niezwłocznie
2.Tryb otwarcia ofert:
Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3.W czasie otwarcia ofert zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę (firmę)
oraz adres (siedzibę) wykonawcy, którego oferta jest otwierana, ilość
opakowań jakie zawiera dana oferta, a także informacje dotyczące ceny
oferty, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności zawartych
w ofercie.
4.Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert,
Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej
XVI. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć
termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na
3 dni przed upływem terminu związania ofertą , zwrócić się do Wykonawców
o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy
jednak niż 60 dni.
1.Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
1)zostaną złożone przez Wykonawców nie wykluczonych przez Zamawiającego
z niniejszego postępowania;
2)nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
2.Przy wyborze ofert zamawiający będzie się kierował jednym kryterium, ceną
3.Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta, której cena będzie najniższa.
4.Oferty będą oceniane w/g wzoru:
Wp = Cn : Co x 100% gdzie,
Wp – wartość punktowa oferty,
Cn - Cena najniższej oferty,
Co - Cena ocenianej oferty.
5.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada
wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszej SIWZ w ustawie
PZP, a także przepisach wykonawczych do ustawy oraz zawiera najniższą
cenę (otrzyma największa ilość punktów wg wyżej podanego wzoru).
XVIII.Opis sposobu obliczenia ceny.
1.Ceną oferty jest cena (brutto) wymieniona w formularzu ofertowym.
Cena powinna być podana na załączonym formularzu oferty, jako
ryczałtowa kwota.
Cena powinna obejmować :
1. Cenę za wykonanie placu zabaw przy ul. Bartosza w Odolanowie
2. Cenę za wykonanie placu zabaw przy ul. Sowińskiego w Odolanowie
3. Łączną cenę za wykonanie 2 placów zabaw
Cenę należy podać w złotych polskich (PLN) określając cenę netto ,cenę brutto
i podatek VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2.Cena oferty stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego
przedmiotu zamówienia i nie podlega zmianom w okresie realizacji umowy. Ustawa
z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16 poz. 96 z późn.
zm) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:
„§1.Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie
nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia
umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac
§2.Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć,
wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może
podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.”.
3.Obliczając cenę oferty Wykonawca winien uwzględnić:
1) wszystkie niezbędne nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony
w umowie, t.j. prawidłowe , zgodne z wymaganiami technicznymi
i przepisami wykonanie robót, gwarantujące ich właściwą jakość
i prawidłowość funkcjonowania wybudowanego obiektu po jego odbiorze
2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług
konsumpcyjnych do końca realizacji przedmiotu zamówienia,
3) ryczałtową formę wynagrodzenia, a więc i ryzyko takiej formy,
4)wykonanie wszelkich czynności prawnych i rzeczowych związanych
z wykonaniem zamówienia,
5)wykonanie robót budowlanych z uwzględnieniem wszelkich
towarzyszących temu procesowi kosztów,
6)wykonanie zobowiązań wynikających z umowy stanowiącej integralną
część SIWZ.
4.Podana w ofercie cena musi być wyrażona liczbą, z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku i powinna zawierać cenę w złotych polskich z podatkiem
od towarów i usług VAT.
Zastosowanie innej stawki podatku od towarów i usług, aniżeli ta która wynika z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) nie będzie zakwalifikowane jako oczywista omyłka w tekście oferty – nie jest bowiem oczywistą omyłką wadliwe zastosowanie przepisu obowiązującego prawa
4Pożądane jest, aby wykonawca zapoznał się z miejscem budowy warunków celu osobistej oceny warunków wykonania robót będących przedmiotem postępowania oraz uzyskania od Zamawiającego dodatkowych informacji przydatnych do przygotowania oferty. Koszty lustracji miejsca budowy ponosi Wykonawca.
5.Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego
skalkulowania ceny lub pominięcia jakichkolwiek elementów niezbędnych do
wykonania zadania. Skutki finansowe jakichkolwiek błędów w kalkulacji
obciążają wykonawcę zamówienia – musi on przewidzieć
wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
6.Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone
zostały w projekcie umowy stanowiącej załącznik SIWZ.
7.Zamawiający poprawi omyłki stosownie do treści art. 87 ust. 2 ustawy PZP.
1. Zamawiający wykluczy Wykonawców z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w stosownie do treści art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP.
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1
ustawy PZP.
1.O wyborze najkorzystniejszej oferty Wykonawcy zostaną powiadomieni w trybie
okreslonym w art. 92 ustawy PZP.
2.Zgodnie z art. 139 ustawy PZP umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
1) zostanie zawarta w formie pisemnej na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ;
2) do umowy mają zastosowanie przepisy ustawy PZP (wraz z przepisami wykonawczymi) kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej i postanowienia niniejszej SIWZ
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;
5) jest zawarta na okres wskazany w rozdz. IV niniejszej SIWZ;
6) podlega unieważnieniu:
a) jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 146 ust. 1 ustawy PZP,
b) w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ.
3.Wykonawca może powierzyć, zgodnie z ofertą Wykonawcy, wykonanie części
robót podwykonawcom .Warunki związane z zatrudnieniem podwykonawców
opisane są w § 10 projektu mowy (zał.nr 8.)
4. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy oraz określenie warunków
zmian:
Zmianie mogą ulec:
1/Termin zakończenia realizacji robót wynikający z:
-przestojów i opóźnień leżących po stronie zamawiającego,
-nagłych zdarzeń losowych mających wpływ na realizację robót,
-złych warunków atmosferycznych ,występujących przez okres
uniemożliwiający terminową realizację,
-wystąpienia okoliczności, których strony ,mimo dołożenia należytej
staranności nie były w stanie przewidzieć.
2/Forma wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w stosunku do
wybranego przez Wykonawcę w ofercie
3/Inne postanowienia umowy w przypadku:
-konieczności wprowadzenia zmian w technologii wykonania robót,
-zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego,
-zmiany osoby odpowiedzialnej za realizację robót-kierownika budowy
lub robót.
XXII. Unieważnienie postępowania
1. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia w sytuacjach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy PZP. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
XXIII. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
XXIV. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Przedmiotem robót uzupełniających mogą być roboty występujące na
zadaniu podstawowym o wartości nie większej niż 50% wartości
zamówienia podstawowego.
XXVI. Środki ochrony prawnej
Tym wykonawcom, a także innym podmiotom, które mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniosły lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów określonych w ustawie z dnia
29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych, przepisów wykonawczych do ustawy oraz postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki odwoławcze:
· odwołanie -w zakresie określonym art.180 ust 2 ustawy PZP.
1/Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie:
-5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego ,stanowiącej
podstawę do jego wniesienia, jeżeli zostały przesłane w sposób określony
w art.27 ust.2 ustawy PZP
-10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego,
stanowiącej podstawę do jego wniesienia, jeżeli zostały przesłane w inny
sposób.
2/Wnoszący odwołanie przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu w taki
sposób, by Zamawiający zapoznał się z jego treścią przed upływem terminu
na wniesienie odwołania.
XXVII. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz przepisy kodeksu cywilnego.
Zatwierdzam
Wykaz załączników:
-formularz ofertowy (zał.nr 1),
-oświadczenie art.22 ust.1 (zał.nr 2),
-oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia (zał.nr 3),
-wykaz wykonanych robót budowl.(zał.nr4)
-wykaz podwykonawców(zał.nr 5)
-zobowiązanie innych podmiotów (zał.nr 6)
-Wykaz osób, przewidzianych do
realizacji zamówienia (zał.nr 7).
-projekt umowy (zał.nr 8).
-oświadczenie o posiadaniu uprawnień (zał.nr 9)
ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA |