strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Przetargi aktualne:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Odolanów

 

     

                                                            Odolanów, dnia 15.11. 2013 r.

 

WRG.271.33.2013                                                               

 

 

 

 

Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Odolanów".

 

 

 

Modyfikacja treści SIWZ

 

Gmina i Miasto Odolanów, działając na podst. art. 38 ust 4 i 4a ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907), modyfikuje treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Odolanów".

 

Zakres modyfikacji jest następujący:

 

1.      W treści SIWZ w ust. 16 pkt. 16.1 otrzymuje brzmienie:

 

"Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, Urząd Gminy i Miasta Odolanów, ul. Rynek 11, 63-430 Odolanów, I piętro, sekretariat, pokój nr 13, w terminie do dnia 09.12.2013r., godz. 8:30."

    

2.      W treści SIWZ w ust. 16 pkt. 16.12otrzymuje brzmienie:

 

"Otwarcie ofert nastąpi w Urząd Gminy i Miasta Odolanów, ul. Rynek 11, 63-430 Odolanów, I piętro, pokój nr 10.1 dnia 09.12.2013r., godz. 9:00. "

 

3.      W załączniku nr 1 do SIWZ  ust 4 pkt.17 otrzymuje brzmienie:

 

"Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Odolanów, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie
z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wyznaczonej dla Regionu IX zgodnie z zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nr XXV/440/12, z dnia 22.08.2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017 oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.

Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do kompleksowego zagospodarowania odpadów
o kodzie 20 03 01 – niesegregowane zmieszane odpady komunalne, poprzez przekompostowanie ich i uzyskanie odpowiedniego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zmieszanych odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Odolanów o łącznej ilości około 3 250 Mg/rocznie i przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kartę przekazania odpadu. Z całości wytworzonych odpadów nie mniej niż 50 % odpadów, Wykonawca zobowiązany jest poddać procesowi kompostowania oraz uzyskania wartość AT4 (rozumianej jako aktywność oddychania – parametr wyrażający zapotrzebowanie tlenu przez przeróbkę odpadów w ciągu 4 dni) poniżej 20 mg O2/g suchej masy, aby odpady mogły być stosowane do odzysku.
Wykonawca zobowiązany jest do przywiezienia na miejsce dawnego składowiska odpadów w Biadaszkach,
(w cyklu 6 miesięcznym), taka samą ilość wytworzonego w procesie mechanicznego przetwarzania kompostu
nieodpowiadającego wymaganiom (nienadający się do wykorzystania) o kodzie 19 05 03, co przywiezione wagowo zmieszane odpady komunalne i dokona rozliczenia z Wykonawcą w układzie 1-1. Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia dokumentu potwierdzającego uzyskanie odpowiedniego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. Ponadto oprócz w/w odpadu Zamawiający odbierze w ilości nie większej niż waga dostarczonych niesegregowanych zmieszanych odpady o kodzie 19 12 09 – minerały (piasek, kamienie) oraz odpady o kodzie 20 02 02 – gleba i ziemia, w tym kamienie.  Suma przywożonych odpadów do rekultywowanego składowiska w Biadaszkach o kodzie 19 05 03, 19 12 09, 20 02 02 nie może przekraczać ilości odpadów poddanych zagospodarowaniu na instalacji Wykonawcy".

3.      W załączniku nr 8 do SIWZ  § 4 ust. 18 otrzymuje brzmienie:

 

 "Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy i Miasta Odolanów, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie
z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wyznaczonej dla Regionu IX zgodnie z zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nr XXV/440/12, z dnia 22.08.2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2012-2017 oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.

Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do kompleksowego zagospodarowania odpadów
o kodzie 20 03 01 – niesegregowane zmieszane odpady komunalne, poprzez przekompostowanie ich i uzyskanie odpowiedniego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zmieszanych odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Odolanów o łącznej ilości około 3 250 Mg/rocznie i przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kartę przekazania odpadu. Z całości wytworzonych odpadów nie mniej niż 50 % odpadów, Wykonawca zobowiązany jest poddać procesowi kompostowania oraz uzyskania wartość AT4 (rozumianej jako aktywność oddychania – parametr wyrażający zapotrzebowanie tlenu przez przeróbkę odpadów w ciągu 4 dni) poniżej 20 mg O2/g suchej masy, aby odpady mogły być stosowane do odzysku.
Wykonawca zobowiązany jest do przywiezienia na miejsce dawnego składowiska odpadów w Biadaszkach,
(w cyklu 6 miesięcznym), taka samą ilość wytworzonego w procesie mechanicznego przetwarzania kompostu
nieodpowiadającego wymaganiom (nienadający się do wykorzystania) o kodzie 19 05 03, co przywiezione wagowo zmieszane odpady komunalne i dokona rozliczenia z Wykonawcą w układzie 1-1. Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia dokumentu potwierdzającego uzyskanie odpowiedniego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. Ponadto oprócz w/w odpadu Zamawiający odbierze w ilości nie większej niż waga dostarczonych niesegregowanych zmieszanych odpady o kodzie 19 12 09 – minerały (piasek, kamienie) oraz odpady o kodzie 20 02 02 – gleba i ziemia, w tym kamienie.  Suma przywożonych odpadów do rekultywowanego składowiska w Biadaszkach o kodzie 19 05 03, 19 12 09, 20 02 02 nie może przekraczać ilości odpadów poddanych zagospodarowaniu na instalacji Wykonawcy".

 

W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.

 

 

      

 

 

 

                                                       Odolanów, 15.11.2013 r.

WRG.271.33.2013

 

Gmina i Miasto Odolanów, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013 r., poz. 907) niniejszym udziela wyjaśnień na zapytania skierowane do zamawiającego dotyczące przedmiotowego postępowania:

Pytanie 1 -  Dotyczy pkt 4 ppkt 17 SIWZ

Zamawiający wymaga od wykonawcy zagospodarowania (poddania odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującym prawem.

W dalszej części SIWZ Zamawiający wymaga: Z całości wytworzonych odpadów o kodzie 200301 – niesegregowane zmieszane odpady komunalne poddania odzyskowi niemniej niż 60 %  a wymagany przez prawo rozporządzeniem ministra środowiska z dnia 11 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów na lata 2014-2015 jest poziom w wysokości 50 %, a w roku 2016  45%.

Odpowiedź

Uwzględniając sugestię pytającego wprowadzamy tę zmianę na : Z całości wytworzonych odpadów nie mniej niż 50% odpadów, Wykonawca zobowiązany jest poddać procesowi kompostowania oraz uzyskania wartości   AT4 (rozumianej jako aktywność oddychania – parametr wyrażający zapotrzebowanie tlenu przez przeróbkę odpadów w ciągu 4 dni) poniżej 20 mg O2/g suchej masy, aby odpady mogły być stosowane do odzysku. Zmianę wprowadza się w pkt 4 ppkt 17 SIWZ i w § 4 pkt 18 umowy.

Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania poziomów odzysku zgodnie z obowiązującym stanem prawnym.

Pytanie nr 2 - Zapytanie do projektu umowy

Dotyczy § 4pkt 2

W jakich przypadkach Zamawiający dopuszcza dostarczanie odpadów selektywnie zbieranych do innej instalacji niż w Biadaszkach.

Odpowiedź

Uzgodnienie cenowe, które nie spowoduje wzrostu kosztów transportu po stronie Zamawiającego. Dodatkowo taki sposób postępowania z selektywną zbiórką będzie korzystny dla Zamawiającego.

                                                                             

 

 

 

Dyrektywa 2004/18/WE

Zgodnie z art 42 ustawy PZP (Dz. U. z 2013r. poz. 907) Burmistrz Gminy i Miasta Odolanów udostępnia SIWZ do przedmiotowego przetargu.
Odolanów, 25.10.2013r.

załączniki do pobrania

Odolanów, 12.11.2013 r.

WRG.271.33.2013

 

Gmina i Miasto Odolanów, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013 r., poz. 907) niniejszym udziela wyjaśnień na zapytania skierowane do zamawiającego dotyczące przedmiotowego postępowania:

Pytanie  1

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 2 „ – worki do odpadów selektywnie zebranych zapewnia Zamawiający. Wydanie worków będzie następowało partiami w cyklu 6 miesięcznym.” Czy Zamawiający przewiduje wcześniejsze wydanie worków gdy Wykonawca na podstawie złożonych raportów wykaże, że wydana partia worków przez Zamawiającego już się skończyła i Wykonawca nie posiada już w swoich zasobach worków.

Odpowiedź

Tak, Zamawiający dopuszcza możliwość wydania wcześniej kolejnej partii worków po rzetelnym udokumentowaniu przez Wykonawcę, że ilość worków którą Wykonawca pobrał nie jest wystarczająca i Wykonawca nie posiada w swoich zasobach worków na kolejne trasy.

Pytanie 2

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 2 podpunkt 2.2b). W jakich przypadkach dopuszcza się odbieranie odpadów segregowanych w systemie workowym w zabudowie wielorodzinnej. Czy Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym posesje wielorodzinne, które obejmie systemem workowym.

Odpowiedź

W zabudowie wielorodzinnej dopuszczane jest zbieranie odpadów segregowanych w workach w przypadkach mniejszej ilości osób zamieszkujących tą zabudowę. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić takie  nieruchomości.

Pytanie 3

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 2. Jakie warunki należy spełnić, aby Zamawiający udzielił zgodne na transport odpadów selektywnie zebranych do innej lokalizacji niż podana w specyfikacji.

Odpowiedź

Uzgodnienie cenowe, które nie spowoduje wzrostu kosztów transportu po stronie Zamawiającego. Dodatkowo taki sposób postępowania z selektywną zbiórką będzie korzystny dla Zamawiającego.

 

Pytanie 4

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 4. W jakim terminie należy dostarczyć etykiety adresowe zawierające indywidualny numer klienta po otrzymaniu aktualnego wykazu nieruchomości, które właściciele zadeklarowali selektywne gromadzenie odpadów.

Odpowiedź

Zgodnie z zapisem pkt.4 podpunkt 4, szczegółowy uaktualniony wykaz wszystkich nieruchomości, których właściciele zadeklarowali selektywne gromadzenie odpadów, zostanie dostarczony Wykonawcy. Pierwszy wykaz Wykonawca otrzyma na 5 dni przed podpisaniem umowy. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć mieszkańcom etykiety przed terminem pierwszego wywozu odpadów segregowanych na danej trasie.

Pytanie 5

Wykonawca wydrukuje i dostarczy właścicielom nieruchomości, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów, etykiet adresowych zawierających indywidualny numer klienta czy powyższe etykiety powinny posiadać jakieś parametry np. być ich 12 szt., naklejka o określonej gramaturze papieru itd., drukowana przez drukarnie czy też zasobami wewnętrznymi firmy. Czy Zamawiający uzna, że dostarczenie nastąpiło jeżeli Wykonawca przedstawi raport, w którym będą przedstawione informacje o przyczynie nie dostarczenia etykiet tzn. brak widocznego numeru na posesji, na danej posesji zamieszkują dwie rodziny z odrębnymi numerami klienta (zamieszkała góra i dół posesji) co wiąże się z brakiem określenia, nie posiadają skrzynki (pogoda uniemożliwia pozostawienie etykiet w płocie), psy.

Odpowiedź

Nie ma określonych parametrów, etykiety mają służyć weryfikacji danego worka na sortowni oraz być pomocne przy zidentyfikowaniu mieszkańca, który źle posegregował odpady. W interesie Wykonawcy jest wykonanie i dostarczenie etykiet tak, aby spełniały swoje funkcje. Dostarczone etykiety powinny być w ilości odpowiadającej ilości wystawianych worków przez właściciela nieruchomości. Zamawiający uzna, że dostarczenie nastąpiło po rzetelnie przedstawionym raporcie przez Wykonawcę.

Pytanie 6

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 5. Czy wykonawca pisząc o odbiorniku GPS czyli module komunikacyjnym ma na myśli konkretne urządzenie czy ma to być urządzenie wybrane przez Wykonawcę.

Odpowiedź

Zgodnie z zapisem pkt.4, podpunkt 5 SOPZ, urządzenie ma spełniać określone w tym pkt. funkcje. Zamawiający nie narzuca konkretnej marki i parametrów urządzenia.

 

Pytanie 7

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 6. Co Zamawiający ma na myśli pisząc o udokumentowaniu każdej nieprawidłowości związanej ze świadczeniem usług przez Wykonawcę.

Odpowiedź

Przez zapis pkt.4 podpunkt 6, rozumie się każde nieprawidłowości związane ze świadczeniem usług np. źle posegregowane odpady przez mieszkańców, większa ilość wystawianych pojemników, przepełnione pojemniki itp.

Pytanie 8

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 12. Wykonawca przyjmuje i załatwia wszelkie reklamacje czy uznaje się za reklamacje zgłoszenia telefoniczne jeżeli tak  czy uznaje się każde zgłoszenie telefoniczne niezależnie od powagi zaistniałego zdarzenia czy tez jego braku (po sprawdzeniu nie zaistniała dana okoliczność, sytuacja).

Odpowiedź

Tak zgłoszenia telefoniczne uznaje się za reklamację. Jeżeli po sprawdzeniu i weryfikacji nie zaistniała dana okoliczność, nie uznaję się tego zdarzenia jako reklamację.

Pytanie 9

Zgodnie z zapisem SOPZ punkt 4 podpunkt 13. Wykonawca musi sporządzać rejestry zgodnie z Załącznikiem Nr 4 do SOPZ gdzie można znaleźć ten załącznik. W jaki sposób powinien być dostarczany rejestr po każdej trasie czy może być przesyłany drogą elektroniczną?

Odpowiedź

Załącznik zostaje dołączony do odpowiedzi na powyższe zapytania oraz jest do pobrania na stronie internetowej bip.odolanow.mserwer.pl .Rejestr po każdej trasie może być dostarczany drogą elektroniczną, natomiast do miesięcznych informacji, o których mowa w pkt. 4 podpunkt 10 SOPZ, w wersji papierowej.

…………………………………………………….

            (pieczęć wykonawcy)

 

(WZÓR)

Zbiórka odpadów segregowanych

 

Lp.

Dokładny adres posesji

Ilość worków

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

 

…………………………………………………….                                              …………………………………………………

(miejscowość, data)                                                                                     (podpis(y) osób)

 

 

 

 

 

 

 
informacje udostępnił:Anna Jasik
data udostępnienia: 2013-10-22 08:59:18
ostatnia modyfikacja: Anna Jasik 2013-11-15 15:21:41 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 Modyfikacja Ogłoszenia
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 148070