strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
OBLIGACJE:
OGŁOSZENIE O PISEMNYM PRZETARGU NA WYBÓR AGENTA EMISJI OBLIGACJI KOMUNALNYCH

 

Zatwierdzam:

Z-ca BURMISTRZA

/-/

Witosław Gibasiewicz




GMINA I MIASTO ODOLANÓW








OGŁOSZENIE

O PISEMNYM PRZETARGU NA WYBÓR

AGENTA EMISJI OBLIGACJI KOMUNALNYCH

WRAZ ZE

SPECYFIKACJĄ WARUNKÓW PRZETARGU











Odolanów, 30 sierpnia 2011 roku


OGŁOSZENIE O PRZETARGU


Burmistrz Gminy i Miasta Odolanów


Działając na podstawie § 6 uchwały nr IX/55/11 Rady Gminy i Miasta Odolanów z dnia 5 lipca 2011 r., w związku z art. 4 pkt. 3 lit. j) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz art. 701 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zmianami), zaprasza do składania ofert w:


PISEMNYM PRZETARGU

NA WYBÓR AGENTA EMISJI OBLIGACJI KOMUNALNYCH

GMINY I MIASTA ODOLANÓW


1. Czas przetargu


Oferty należy składać do dnia 30 września 2011 r. do godz. 10.00. Oferty zostaną otwarte dnia 30 września 2011 r. o godz. 11.00.

2. Miejsce przetargu


Oferty należy składać na niżej podany adres:


Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie

ul. Rynek 1

63-430 Odolanów

tel. (+48 62) 733-15-81

tel. (+48 62) 733-15-16

fax (+48 62) 733-38-92


3. Przedmiot przetargu


Organizator przetargu zamierza wybrać podmiot mający pełnić funkcję agenta emisji obligacji komunalnych Gminy i Miasta Odolanów na kwotę 15.500.000 zł.


4. Warunki przetargu


Niniejszy przetarg jest przetargiem pisemnym, prowadzonym na podstawie Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 701 – 705 Kodeksu Cywilnego. Na podstawie art. 4 pkt.3 lit. j) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) do usług finansowych związanych z emisją obligacji nie stosuje się przepisów Prawa zamówień publicznych.

Szczegółowe warunki przetargu wraz z kryteriami oceny ofert znajdują się w „Specyfikacji warunków przetargu”, która jest do uzyskania w Urzędzie Gminy i Miasta, na stronie internetowej BIP Gminy oraz na stronie internetowej Doradcy http://www.inwestconsulting.pl/jst/przetargi

Organizator zastrzega sobie prawo zmiany warunków przetargu, na zasadach określonych w „Specyfikacji warunków przetargu”.




SPECYFIKACJA WARUNKÓW PRZETARGU

NA WYBÓR AGENTA EMISJI OBLIGACJI KOMUNALNYCH

GMINY ODOLANÓW


Rozdział I. ORGANIZATOR PRZETARGU


Gmina i Miasto Odolanów


Adres:

Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie

ul. Rynek 1

63-430 Odolanów

tel. (+48 62) 733-15-81

tel. (+48 62) 733-15-16

fax (+48 62) 733-38-92


reprezentowana przez Burmistrza Gminy i Miasta Odolanów


Rozdział II. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU PRZETARGU


Przedmiotem przetargu jest wybór podmiotu mającego pełnić funkcję Agenta Emisji obligacji komunalnych, na potrzeby emisji niepublicznej. Zadania Agenta Emisji określone są poniżej.

Opis wybranych zadań Agenta Emisji


1. Rozprowadzenie emisji obligacji – rynek pierwotny

  1. Agent Emisji zagwarantuje sprzedaż całej emisji obligacji. Agent Emisji może:

    1. nabyć całą emisję na własny rachunek,

    2. zorganizować rozprowadzenie emisji w inny sposób, przy czym Agent Emisji gwarantuje nabycie wszystkich obligacji.

Emitent zobowiązuje się do skierowania Propozycji Nabycia wyłącznie do Agenta Emisji lub inwestorów wskazanych przez Agenta Emisji.

  1. Agent Emisji jest odpowiedzialny za przygotowanie wszystkich dokumentów niezbędnych dla przeprowadzenia sprzedaży obligacji na rynku pierwotnym, w szczególności Propozycji Nabycia. Emitent przygotuje i dostarczy Agentowi Emisji Memorandum Informacyjne.

  2. Agent Emisji jest odpowiedzialny za sprawne przeprowadzenie i rozliczenia finansowe subskrypcji oraz za przepływ środków należnych Emitentowi.

  3. Agent Emisji zorganizuje emisję poszczególnych serii obligacji po zawiadomieniu go przez Emitenta o potrzebie pozyskania środków z emisji. Termin pomiędzy zawiadomieniem Agenta Emisji a przekazaniem środków Emitentowi ma być zaproponowany przez Agenta Emisji w ofercie, przy czym termin ten nie może przekroczyć 7 dni dla emisji pierwszej serii oraz 7 dni dla emisji kolejnych serii. Emitent zastrzega sobie prawo dokonywania emisji poszczególnych serii w ramach transzy w dowolnej kolejności, przy czym w jednym terminie może być wyemitowana więcej niż jedna seria.


2. Prowadzenie obsługi rynku wtórnego
  1. Emitent dostarczy Agentowi Emisji Memorandum Informacyjne, zawierające podstawowe dane o emisji i emitencie. Agent Emisji zobowiązuje się współdziałać w przygotowaniu części Memorandum Informacyjnego zawierającej zasady sprzedaży obligacji.

  2. Agent Emisji będzie przekazywał potencjalnym inwestorom Memorandum Informacyjne.

  3. W wypadku stworzenia rynku wtórnego, Agent Emisji będzie pełnił funkcję podmiotu, gotowego zapewnić płynność obrotu wyemitowanymi walorami.

  4. Agent Emisji zapewni sprawne rozliczenia pomiędzy kupującymi i sprzedającymi papiery wartościowe oraz zapewni kontrolę nad aktualnym stanem rachunków powierniczych nabywców tych instrumentów.

  5. Agent Emisji skalkuluje i zapewni przelew płatności (kuponów odsetkowych) z rachunku Emitenta na rachunki uprawnionych do otrzymania środków posiadaczy obligacji.

  6. Agent Emisji udostępni Obligatariuszom informacje finansowe przekazane przez Emitenta, w zakresie wymaganym przez ustawę o obligacjach.


3. Określenie rentowności i kuponu dla emisji
  1. Agent Emisji określa w ofercie marże ponad stawkę WIBOR 6M.
  2. Agent Emisji powinien w ofercie przetargowej (ewentualnie w umowie załączanej do oferty) określić, w jaki sposób będzie wyliczana stawka referencyjna.

  3. Oprocentowanie obligacji będzie zmienne, równe stawce WIBOR 6M, ustalonej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem okresu odsetkowego, powiększonej o marżę dla inwestorów.

  4. Oprocentowanie ustala się i wypłaca w okresach półrocznych liczonych od daty emisji. Odsetki za dany okres odsetkowy są wypłacane w pierwszym dniu następnego okresu odsetkowego, a odsetki za ostatni okres odsetkowy są wypłacane w dacie wykupu.

  5. Jeżeli data wypłaty odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy to wypłata odsetek nastąpi w najbliższym dniu roboczym przypadającym po tym dniu.


4.  Prowadzenie usług ewidencyjnych.

Obligacje mogą nie mieć formy dokumentu. Agent emisji będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji obligacji, zgodnie z art. 5a Ustawy o obligacjach.


5. Prowadzenie usług płatniczych

Na podstawie umowy zawartej przez Emitenta z Agentem, Agent zapewni obsługę wszelkich rozliczeń finansowych związanych ze zbywaniem, wykupem i wypłatą oprocentowania obligacji przez Emitenta.

6. Przeprowadzenie wykupu obligacji
  1. Agent zapewni sprawne przeprowadzenie operacji wykupu przez Emitenta, przelewając z jego rachunku na rachunki posiadaczy papierów dłużnych odpowiednie środki pieniężne.

  2. Agent Emisji zapewni także pośredniczenie w operacjach wcześniejszego wykupu obligacji, na warunkach rynkowych. Agent określi terminy realizacji i sposób przeprowadzenia operacji wcześniejszego wykupu.

  3. Po wykupie obligacji, Agent Emisji pozbawi obligacje mocy prawnej.


    1. Inne warunki wykonania umowy

      1. Dla osiągnięcia założonego w zamówieniu celu, Emitent oczekiwać będzie od Agenta Emisji przyjęcia odpowiedzialności za prowadzenie całości prac.

      2. Agent Emisji będzie odpowiedzialny za wszystkie elementy projektu, jak również za realizację przez podwykonawców zleconych im prac. Zatrudnienie podwykonawców nie przedstawionych w ofercie będzie wymagało pisemnej zgody Emitenta.

      3. Agent Emisji zobowiązany będzie do przekazywania Emitentowi, na jego żądanie, lecz nie częściej niż raz na pół roku, informacji dotyczące statystyki obrotu pierwotnego i wtórnego Obligacjami. W każdym momencie Zamawiający może zażądać spotkania z upoważnionym przedstawicielem Agenta, w celu przedyskutowania bieżących i planowanych prac.

      4. PODMIOTY ZAGRANICZNE: W wypadku, gdy Agent Emisji ma siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, będzie on zobowiązany do uwzględnienia przy wykonywaniu zamówienia wszelkich obowiązków wynikających z regulacji krajowych lub unijnych, dotyczących obrotu dewizowego z zagranicą. W przypadku konieczności uzyskania dla określonych czynności związanych z obrotem z zagranicą zezwoleń lub innych dokumentów, obowiązek ich uzyskania będzie spoczywał na Agencie Emisji, z zastrzeżeniem zobowiązania się Emitenta do niezbędnego współdziałania. Wszelka korespondencja z Emitentem będzie dokonywana w języku polskim, chyba że Emitent wyrazi zgodę na używanie innego języka.

Rozdział III. ISTOTNE WARUNKI UMOWY EMISYJNEJ


  1. Oferent załączy do oferty projekt umowy (umów) obejmującej cały zakres zamówienia określony w Specyfikacji.

  2. Umowa zostanie sporządzona w języku polskim.

  3. Prawem właściwym dla umowy będzie prawo polskie.

  4. Umowa powinna obejmować zadania Agenta Emisji określone w Rozdziale II.

  5. Emisja obligacji nastąpi do 31 grudnia 2013 roku.

  6. Emitent zastrzega sobie prawo do negocjacji szczegółowych elementów umowy, z zastrzeżeniem zachowania zakresu i warunków określonych w niniejszej Specyfikacji.

Rozdział IV. ZASADY PROWADZENIA PRZETARGU


  1. Niniejszy przetarg jest przetargiem pisemnym, prowadzonym na podstawie Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 701 – 705 Kodeksu Cywilnego.

  2. Organizator od chwili udostępnienia niniejszych warunków przetargu, jest nimi związany, z zastrzeżeniem Rozdziału V pkt 3.

  3. Oferent staje się związany warunkami przetargu z chwilą złożenia oferty.

  4. Organizator zobowiązuje się do prowadzenia przetargu w sposób gwarantujący równą i uczciwą konkurencję oraz z zachowaniem możliwie szerokiej jawności.

  5. Organizator wszelkie wątpliwości związane z warunkami i przebiegiem przetargu będzie rozstrzygał kierując się w miarę możliwości zasadami i regulacjami wynikającymi z Prawa zamówień publicznych.

  6. Organizator dopuszcza dla celów kontaktowania się z Oferentami drogę pisemną oraz za pośrednictwem faxu lub e-mail (adres beata.gosciniak@odolanow.pl). W przypadku, gdy strony kontaktować się będą za pośrednictwem faxu lub e-mail, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania informacji.

  7. Wszystkie koszty przygotowania i dostarczenia oferty ponosi Oferent.


Rozdział V. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ W TRAKCIE PRZETARGU. ZMIANA WARUNKÓW PRZETARGU


  1. Oferent może zwrócić się na piśmie, faxem lub poprzez e-mail o wyjaśnienie warunków przetargu.

  2. Odpowiedź na pytanie jednego z Oferentów dotyczące warunków przetargu, zostanie bez ujawniania źródła zapytania przekazana również innym Oferentom.

  3. Organizator może zmodyfikować warunki przetargu przed upływem terminu składania ofert. Organizator niezwłocznie poinformuje o tym wszystkich Oferentów i w razie potrzeby, przedłuży termin składania ofert.

  4. Dane i dokumenty finansowe nie ujęte w „Pakiecie informacyjnym” załączonym do niniejszej Specyfikacji będą udostępnione Oferentom na ich prośbę. Organizator zastrzega sobie prawo do udostępnienia niektórych dokumentów tylko w swojej siedzibie.

  5. Uprawnionym do bezpośredniego kontaktowania się z Oferentami jest:

Doradca Przetargowy Emitenta - INWEST CONSULTING S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Krasińskiego 16, 60-830 Poznań, tel./fax (61) 851-86-77, w imieniu której projekt realizują:

  • Michał Schab – Starszy Analityk JST: dane finansowe zawarte w „Pakiecie Informacyjnym”, koordynacja przetargu, wyjaśnienia warunków przetargu i niniejszej Specyfikacji (kontakt: tel/fax. (61) 851-86-77, e-mail: michal.schab@ic.poznan.pl),

Ze strony Gminy i Miasta:

  • Beata Gościniak – Zastępca Skarbnika

(kontakt: tel. 62 733 14 72, fax. 62 733 38 92’ e-mail: beata.gosciniak@odolanow.pl).


Rozdział VI. WARUNKI, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERENCI


W przetargu mogą wziąć udział Oferenci, którzy:

  1. Są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami prawa.

  2. Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  3. Dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania danego zamówienia.

  4. Są bankiem lub domem maklerskim.

  5. Znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

  6. Nie znajdują się w trakcie postępowania upadłościowego, w stanie upadłości lub likwidacji.


Rozdział VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY



1. Zasady ogólne


  1. Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z wymaganiami niniejszej Specyfikacji. Nie dopuszcza się ofert częściowych. Oferta winna obejmować całość przedmiotu zamówienia. Każdy Oferent może przedstawić tylko jedną ofertę.

  2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, winna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz winna być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź upoważnionego przedstawiciela Oferenta. Każda strona oferty powinna być parafowana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź upoważnionego przedstawiciela Oferenta.

  3. Wszystkie załączniki do oferty stanowiące oświadczenia Oferenta winny być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź przez upoważnionego przedstawiciela Oferenta.

  4. Wszelkie miejsca, w których Oferent naniósł zmiany winny być parafowane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Oferenta bądź przez upoważnionego przedstawiciela Oferenta.

  5. Oferent winien umieścić ofertę w kopercie, która będzie zaadresowana na Organizatora, na adres podany w Rozdziale I, oraz będzie posiadać oznaczenia:



Oferta w przetargu na wybór Agenta Emisji obligacji”



oraz:



Nie otwierać przed 30 września 2011 r. godz. 11:00”



  1. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert.

  2. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane, opieczętowane i oznaczone zgodnie z postanowieniami lit. E, a koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

  3. Oferent nie może wycofać oferty i wprowadzić zmiany w ofercie po upływie terminu składania ofert.

  4. W przypadku, gdy Oferent zastrzega, które informacje z treści oferty nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, w myśl ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zmianami), dokumenty zawierające informacje zastrzeżone powinny zostać:

  • spięte i włożone do oddzielnej i nieprzeźroczystej okładki,

  • specjalnie opisane na okładce,

  • wewnątrz okładki winien znajdować się spis zawartości podpisany przez Oferenta.

Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie poufności treści całej oferty, w szczególności treści oferty cenowej.

2. Elementy oferty

Pełna oferta składać się powinna z następujących elementów, ułożonych w podanej niżej kolejności:

    1. oferty cenowej – osobny formularz (Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji),

    2. oferty technicznej,

    3. załączników i oświadczenia.


SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ PROSZĘ ZWRÓCIĆ NA WŁAŚCIWE PRZYGOTOWANIE I WYPEŁNIENIE FORMULARZA OFERTY CENOWEJ!!!

      1. Oferta cenowa – formularz oferty cenowej

  1. Oferta cenowa składać się będzie:

  1. z prowizji od ceny sprzedaży obligacji (obejmującej wszelkie koszty związane z emisją – za wyjątkiem odsetek), określonej procentowo od ceny sprzedaży obligacji, bez przedziałów i wariantów oraz bez podawania stałego wynagrodzenia za prowadzenie obsługi rozliczeń;

  1. Wynagrodzenie za prace objęte zamówieniem będzie płacone w PLN.

  2. Wynagrodzenie jest stałe i nie podlega zmianie.

  3. Oferta cenowa powinna być złożona na osobnym formularzu, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji. Formularz powinien stanowić pierwszą stronę oferty (nie licząc ewentualnej strony tytułowej i spisu treści).

  4. Na formularzu oferty cenowej (zał. nr 1 do niniejszej Specyfikacji) należy podać:

    1. prowizję, zgodnie z lit. A. powyżej,

    2. termin i sposób płatności prowizji,

    3. liczbę dni w roku uwzględnianą przy obliczeniu oprocentowania,

    4. marże ponad stawkę WIBOR 6M.

4. Oferta techniczna

Oferta techniczna powinna zawierać:

  1. Krótki opis wskazujący na znajomość zagadnień objętych przedmiotem zamówienia.

  2. Krótką prezentację Oferenta, opis jego doświadczeń w zakresie prac i realizowanych projektów, w tym mający związek z przedmiotem zamówienia, dane oraz numery telefonów i faxów osoby/osób uprawnionych do prowadzenia rozmów w sprawie umowy w razie wyboru Oferenta.

  3. Kluczowe aspekty projektu, proponowany sposób jego realizacji, plan pracy.

  4. Szczegółowy proponowany harmonogram pracy.

  5. Przedstawienie podwykonawców (lub członków konsorcjum), którzy będą współpracowali przy realizacji projektu i zakresu prac wykonywanych przez nich – jeżeli występują. Jeżeli ofertę składa konsorcjum, Organizator ma prawo zażądać umowy konsorcjum.

  6. W ofercie technicznej należy określić sposób naliczania odsetek, w szczególności przyjmowaną liczbę dni w roku do obliczania oprocentowania.

5. Załączniki (dokumenty)


Do oferty załączone powinny być następujące dokumenty:

  1. Oświadczenie Oferenta o spełnianiu warunków udziału w przetargu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji.

  2. Aktualny wypis z właściwego rejestru sądowego, wystawiony nie wcześniej niż 9 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Obowiązek ten nie dotyczy podmiotów, które z mocy prawa nie podlegają wpisowi do rejestrów sądowych.

  3. Niezbędne pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta. Wymóg przedstawienia pełnomocnictw dotyczy sytuacji, w których:

      1. oferta jest podpisywana przez osobę (osoby) inną, niż ujawniona we właściwym rejestrze sądowym jako uprawniona do reprezentacji Oferenta,

      2. oferta jest składana przez konsorcjum, w którym konsorcjanci wskazują podmiot upełnomocniony do złożenia oświadczenia woli odnośnie zobowiązań zawartych w ofercie. Konieczne jest wtedy udzielenie pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta przez inny podmiot. Zachowanie tego wymogu nie jest konieczne, gdy ofertę podpisują – we właściwy sposób - wszyscy konsorcjanci.

  4. Parafowane projekty umowy/umów, o których mowa w Rozdziale III niniejszej Specyfikacji.

Dokumenty, o których mowa powyżej, mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta lub osobę upoważnioną przez Oferenta, ewentualnie przez radcę prawnego lub adwokata.


OFERENCI ZAGRANICZNI:

Jeżeli Oferent ma siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej powinien do oferty dołączyć:

  1. Oświadczenie Oferenta, niezbędne pełnomocnictwa, projekt umowy/umów o których mowa w pkt. 1, 3 i 4 powyżej (wszystko w języku polskim).

  2. Dokument lub dokumenty potwierdzające, że oferent jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę (np. odpisy z właściwych rejestrów spółek).

  3. Jeżeli sposób reprezentacji Oferenta nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 6 powyżej - dokumenty, z których będzie wynikać, kto jest uprawniony do reprezentacji Oferenta, w tym do udzielania pełnomocnictw (jeżeli występują).

  4. Dokument lub dokumenty potwierdzające, że Oferent ma uprawnienia do wykonywania czynności bankowych lub maklerskich.

  5. Dokumenty, o których mowa powyżej w punktach 6-8, składa się:

a) w formie oryginałów lub kopii, poświadczonych przez Oferenta za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Oferenta lub osobę upoważnioną przez Oferenta (ewentualnie przez notariusza kraju w którym Oferent ma siedzibę, albo polski konsulat),

b) dokumenty te powinny być potwierdzone przez polską placówkę konsularną, że są zgodne z prawem miejsca ich wystawienia,

c) do dokumentów tych powinno być dołączone ich tłumaczenie na język polski. Tłumaczenie to nie musi być dokonane przez tłumacza przysięgłego. Jednakże Organizator przetargu, w przypadku uzasadnionych i poważnych wątpliwości co do poprawności tłumaczenia, może zażądać dostarczenia tłumaczenia sporządzonego przez tłumacza przysięgłego, pod rygorem odrzucenia oferty.

  1. Jeżeli w kraju, w którym Oferent ma siedzibę, nie wydaje się któregoś z dokumentów, o których mowa w pkt. 6-8 powyżej, można je zastąpić dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie Oferenta złożone przed notariuszem kraju, w którym Oferent ma swoją siedzibę.

Rozdział VIII. SKŁADANIE OFERT


  1. Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy i Miasta w Odolanowie , w pokoju nr 14 (sekretariat), nie później niż do dnia 30 września 2011 r. godz. 10:00.

  2. Organizator może przedłużyć termin składania ofert w dowolnym momencie przed jego upływem. O przedłużeniu terminu składania ofert zostaną niezwłocznie powiadomieni wszyscy Oferenci.

  3. Oferent może zwrócić się do Organizatora o przedłużenie terminu składania ofert, jakkolwiek Organizator nie ma obowiązku zadośćuczynić takiej prośbie.

  4. Wszystkie oferty otrzymane po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone Oferentom nie otwarte.


Rozdział IX.  OTWARCIE OFERT


  1. Zamawiający otworzy koperty z ofertami i zmianami w Urzędzie Gminy i Miasta w Odolanowie dnia 30 września 2011 r. godz. 11:00.

  2. Otwarcie ofert jest jawne.

  3. W przypadku, gdy Oferent nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego wniosek Organizator prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Oferentów, których oferty zostały otwarte oraz wysokość prowizji i kosztów gwarancji oraz kuponów odsetkowych, zaproponowanych przez tych Oferentów.

  4. Koperty oznaczone jako „WYCOFANIE” zostaną otwarte i odczytane w pierwszej kolejności.


Rozdział X. OCENA OFERT


1. Zagadnienia wstępne. Warunki formalne

    1. Organizator przetargu w toku dokonywania oceny złożonych ofert może żądać udzielania przez Oferentów wyjaśnień dotyczących treści oferty.

    2. W przypadku gdy przedstawiony przez Oferenta dokument jest nieczytelny lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a nie można sprawdzić jego prawdziwości w inny sposób, Organizator może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu.

    3. Jeżeli oferta jest niekompletna (nie zawiera wszystkich wymaganych w niniejszej Specyfikacji elementów) Organizator może wezwać Oferenta do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie, pod rygorem odrzucenia oferty.

    4. Odrzucona zostanie oferta złożona przez podmiot nie spełniający warunków określonych w Rozdziale VI.

    5. W wypadku złożenia tylko jednej ważnej oferty, przetarg nie podlega unieważnieniu.




2. Kryteria oceny ofert

Każda oferta, która nie zostanie odrzucona, zostanie oceniona pod względem merytorycznym na podstawie porównania IRR. Maksymalną oceną, którą może otrzymać Oferent, jest 100 punktów:




Porównanie IRR 0-100 pkt.

Ocena za porównanie IRR zostanie określona w oparciu o przeliczenie wg poniższego wzoru:


IRRn - IRRmin

Pm (0 - 100) = 100 - -----------------

0,0001


gdzie:

Pm(0 - 100) - punktacja za niniejsze kryterium w skali 0 - 100 punktów,

IRRn - IRR kolejnej oferty uwzględniające: prowizję dla Agenta emisji, kupony odsetkowe, cenę emisyjną (w procentach wartości emisji),

IRRmin - najniższe IRR z zakwalifikowanych ofert uwzględniające: prowizję dla Agenta emisji, kupony odsetkowe, cenę emisyjną (w procentach wartości emisji).

Uwaga:

  • IRR we wzorze wyrażone zostanie w ułamkach dziesiętnych (15 % = 0,15) z zaokrągleniem do 5 miejsc po przecinku,

  • do obliczeń zostanie wykorzystana stawka WIBOR 6M na lata emisji obligacji w wysokości wynikającej z opublikowanej w dzienniku „Rzeczpospolita” tabeli z dnia otwarcia ofert. Przyjęta zostanie jednakowa stawka na wszystkie lata emisji.



Podczas analizy porównawczej IRR ofert uwzględnione zostaną:


- wpływy z emisji obligacji

- wykup poszczególnych serii

- spłata odsetek

- prowizja Agenta Emisji

- ilość dni w roku uwzględniona do obliczenia oprocentowania



W skali 0 - 100 oferta dająca najniższe IRR zawsze uzyskuje 100 punktów. Kolejne oferty zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ofertom, dla których punktacja wg powyższego wzoru wyniesie poniżej 0 punktów, przyporządkowane zostanie 0 punktów.

Rozdział XI. ROZSTRZYGNIĘCIE PRZETARGU


  1. Rozstrzygnięcie przetargu odbędzie się dwuetapowo. W pierwszym etapie, po otwarciu ofert, wybrane zostaną dwie oferty, które uzyskały najwięcej punktów. W drugim etapie, w ciągu pięciu dni roboczych odbędą się negocjacje z dwoma wybranymi w I etapie Oferentami, przy czym ostatecznym głosem w negocjacjach będzie dysponował ten Oferent, który w I etapie uzyska większą liczbę punktów.

Ostateczna oferta, uzyskana w wyniku negocjacji, będzie musiała być pisemnie potwierdzona w ciągu 5 dni roboczych.

  1. Zwycięzcą przetargu zostaje Oferent, którego ostateczna oferta uzyska największą liczbę punktów.

  2. Organizator zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybierania żadnej oferty. W przypadku takiego rozstrzygnięcia, zostaną o nim zawiadomieni wszyscy Oferenci.

  3. Oferent pozostaje związany ofertą 14 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Oferta przestaje wiązać również w momencie podpisania umowy z innym Oferentem.

  4. Wybrany Oferent zostanie niezwłocznie powiadomiony pisemnie o wyborze jego oferty.

  5. O dokonanym rozstrzygnięciu zostaną niezwłocznie zawiadomieni pozostali Oferenci, ze wskazaniem podmiotu, którego ofertę wybrano i warunków cenowych jego oferty.

  6. Organizator sporządza z postępowania przetargowego protokół, jawny dla Oferentów, którzy złożyli ofertę w terminie wyznaczonym na składanie ofert.


Rozdział XII. ZAWARCIE UMOWY


        1. Przesłanie zawiadomienia o wyborze oferty nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy emisyjnej.

        2. Zawarcie umowy emisyjnej nastąpi w terminie uzgodnionym z wybranym Oferentem, nie później niż 10 dni od daty powiadomienia o wyborze.

        3. Jeżeli Oferent, który został zwycięzcą przetargu, będzie uchylać się od zawarcia umowy, Organizator może zawrzeć umowę z Oferentem drugim w kolejności, o ile nie upłynął jeszcze termin związania ofertą.

        4. Wybrany Oferent powinien przedłożyć aktualny na dzień podpisania umowy wypis z rejestru sądowego lub innego właściwego rejestru oraz pełnomocnictwa lub dowody umocowania osób podpisujących umowę. W przypadku, gdy wybrany Oferent będzie miał siedzibę poza granicami RP dokumenty te winny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego i poświadczone przez właściwy Konsulat RP.

Rozdział XIII. Załączniki


  1. Formularz oferty cenowej.

  2. Oświadczenie Oferenta,

  3. Pakiet Informacyjny (stanowi odrębny dokument).


Załącznik nr 1:





FORMULARZ OFERTY CENOWEJ


Nazwa: ……………………………

Adres: ……………………………




/ pieczęć Oferenta /












A.

Za usługi opisane w ofercie Agent Emisji pobierze prowizję w wysokości ………………PLN, co stanowi …..…% wartości emisji.

Łączne wynagrodzenie Agenta emisji wyniesie ……… PLN, co stanowi ……% wartości emisji.

___________________________________________________________________


B.

Sposób i termin płatności:………………………………

___________________________________________________________________


C.


Liczba dni w roku uwzględniona przy obliczeniu oprocentowania: …………



D.

Marża ponad stawkę WIBOR 6M:


a) obligacje 3-letnie: ………%,

b) obligacje 4-letnie: ………%,

c) obligacje 5-letnie: ………%,

d) obligacje 6-letnie: ………%,

e) obligacje 7-letnie: ………%,

f) obligacje 8-letnie: ………%,

g) obligacje 9-letnie: ………%,

h) obligacje 10-letnie: ………%.




Data: Podpisano:


(osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta lub osoby upoważnione przez Oferenta zgodnie z załączonymi pełnomocnictwami)



Załącznik nr 2:

OŚWIADCZENIE OFERENTA












Oferent oświadcza, że:


  1. Jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami prawa.

  2. Posiada uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  3. Dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania danego zamówienia.

  4. Jest bankiem lub domem maklerskim.

  5. Znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

  6. Nie znajduje się w trakcie postępowania upadłościowego, w stanie upadłości lub likwidacji.

  7. Akceptuje warunki przetargu, określone w „Specyfikacji warunków przetargu”




Data: Podpisano:

(osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta lub osoby upoważnione przez Oferenta zgodnie z załączonymi pełnomocnictwami)


Pieczęć Oferenta:

 

ZAŁ NR 1                                    

 
informacje udostępnił:Anna Marciniak-Księżniak
data udostępnienia: 2011-09-06 11:04:22
ostatnia modyfikacja: Anna Marciniak-Księżniak 2011-09-06 14:20:43 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 148070