strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
   
Urząd:
Dowody osobiste

OKOLICZNOŚCI WYDANIA DOWODU

  1. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która nie ukończyła 18 lat
  2. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która ukończyła 18 lat
  3. Wydanie dowodu osobistego w przypadku upływu terminu jego ważności lub zniszczenia, na podstawie art. 2 ustawy z dnia 12.09.2002
  4. Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty
  5. Wydanie dowodu osobistego z powodu zmiany danych osobwo-adresowych

 

 

 

Ad. 1. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która nie ukończyła 18 lat

 

Wymagane dokumenty:

1.      Wypełniony wniosek o wydanie dowodu

2.      Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)

3.      Odpis skrócony aktu urodzenia – jeżeli nie został sporządzony w USC w Odolanowie

4.      Zameldowanie na pobyt stały w Odolanowie

 

Opłaty:

30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,

(Dz.Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste

 

Termin załatwienia sprawy

Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca

 

Uwagi:

Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego dokonuje się osobiście w obecności opiekuna ustawowego lub prawnego

           

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych

(Dz. U. z 2001 r. Nr 84 poz.960)

 

 

Ad. 2. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która ukończyła 18 lat

 

Wymagane dokumenty:

1.      Wypełniony wniosek o wydanie dowodu

2.      Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)

3.      Odpis skrócony aktu urodzenia – jeżeli nie został sporządzony w USC w Odolanowie

4.      Zameldowanie na pobyt stały w Odolanowie

 

Opłaty:

30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,

(Dz.Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste

 

Termin załatwienia sprawy

Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca

 

Uwagi:

Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór dokonuje się osobiście

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych

(Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz.960)

 

 

Ad. 3. Wydanie dowodu osobistego w przypadku upływu terminu jego ważności lub zniszczenia, na podstawie art. 2 ustawy z dnia 12.09.2002

 

Wymagane dokumenty:

1.      Wypełniony wniosek o wydanie dowodu

2.      Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)

3.      Dokument stwierdzający podstawę wymiany dowodu (decyzja o zmianie imienia
lub nazwiska, akt zawarcia związku małżeńskiego)

4.      Dokument stwierdzający tożsamość podlegający wymianie

5.      Wypełniony druk Zameldowanie na pobyt stały w…….

 

Opłaty:

30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,
(Dz.U. Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)

 

Miejsce złożenia osobistego:

Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste

 

Termin załatwienia sprawy

Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca

 

Uwagi:

Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór dokonuje się osobiście

 

Ad. 4. Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty

 

Procedura jak w przypadku 3.

 

Ad. 5. Wydanie dowodu osobistego z powodu zmiany danych osobowo-adresowych

 

Procedura jak w przypadku 3.

 
informacje wprowadził:Marta Kosnowicz
informacje wytworzył:
data ostatniej modyfikacji: 1 Październik 2005 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 148104