OKOLICZNOŚCI WYDANIA DOWODU
- Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która nie ukończyła 18 lat
- Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która ukończyła 18 lat
- Wydanie dowodu osobistego w przypadku upływu terminu jego ważności lub zniszczenia, na podstawie art. 2 ustawy z dnia 12.09.2002
- Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty
- Wydanie dowodu osobistego z powodu zmiany danych osobwo-adresowych
Ad. 1. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która nie ukończyła 18 lat
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
2. Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)
3. Odpis skrócony aktu urodzenia – jeżeli nie został sporządzony w USC w Odolanowie
4. Zameldowanie na pobyt stały w Odolanowie
Opłaty:
30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,
(Dz.Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste
Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca
Uwagi:
Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego dokonuje się osobiście w obecności opiekuna ustawowego lub prawnego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2001 r. Nr 84 poz.960)
Ad. 2. Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy osobie, która ukończyła 18 lat
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
2. Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)
3. Odpis skrócony aktu urodzenia – jeżeli nie został sporządzony w USC w Odolanowie
4. Zameldowanie na pobyt stały w Odolanowie
Opłaty:
30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,
(Dz.Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste
Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca
Uwagi:
Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór dokonuje się osobiście
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz.960)
Ad. 3. Wydanie dowodu osobistego w przypadku upływu terminu jego ważności lub zniszczenia, na podstawie art. 2 ustawy z dnia 12.09.2002
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
2. Dwa aktualne zdjęcia na cienkim papierze (lewy profil, lewe ucho odkryte)
3. Dokument stwierdzający podstawę wymiany dowodu (decyzja o zmianie imienia lub nazwiska, akt zawarcia związku małżeńskiego)
4. Dokument stwierdzający tożsamość podlegający wymianie
5. Wypełniony druk Zameldowanie na pobyt stały w…….
Opłaty:
30,00 zł – wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty, (Dz.U. Nr 105 z dnia 30.11.2000 r., poz.1110)
Miejsce złożenia osobistego:
Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie – pok. nr 14 – Dowody Osobiste
Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – około 1 miesiąca
Uwagi:
Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór dokonuje się osobiście
Ad. 4. Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty
Procedura jak w przypadku 3.
Ad. 5. Wydanie dowodu osobistego z powodu zmiany danych osobowo-adresowych
Procedura jak w przypadku 3. |